sobota 26. května 2012

Příběh malého slona Babara


Príznačnejšie sa vyjadriť o tejto knihe asi nejde: "Vydáním Babara splácíme velký dluh českým dětem: klasik moderní ilustrace Jean de Brunhoff zkrátka patří do každé dětské knihovny." Takto sa k vydaniu knižky vyjadrilo vydavateľstvo Baobab. "Příbeh malého slona Babara" ma najprv zaujal svojím rozmerom a titulnou stranou, ktorú som už niekde videla. Nedarilo sa mi však zapátrať v podvedomí. Okamžite sa mi vynorili v nose známe vone z detstva, niečo neuchopiteľné, ďaleké a príjemne známe. Myslím, že som knižku o Babarovi mala, ale v maďarskom jazyku. Milujem jeho príbeh a najviac som zbožňovala tie ilustrácie. Dokázala som si v knižke listovať a podrobne študovať rozmerné obrázky. Nádherná vazba a text písaný rukou je jedinečný a pridáva príbehu neopakovateľný estetický a vizuálny rozmer.

Príbeh má trochu smutný nádych, ale hravým sposobom rozpráva o normách a pravidlách "modernej" spoločnosti. Myslím, že táto knižka vskutku patrí na každú detskú poličku. Je to presne ten typ detskej knihy, ktorá by sa mala predávať z generácie na generáciu. A čím ošarpanejšia a "otrhanejšia" bude, tým bude krajšia....  Tešíme sa na ďalšie dva diely!









Jean De Brunhoff: Příběh malého slona Babara 
Vydalo: Baobab, 2011
Počet strán: 47 

1 komentář:

zuse řekl(a)...

Ómůjbože, Babar! když jsem byla ještě mrňavá zuse, dávali ho v televizi a bylo naprosto nemožný mě od ní v tu chvíli dostat. Dodneška je mi líto, že jsem si v Paříži nestihla koupit tu pohlednici s ním, co jsem si ji vyhlídla.